Translate

8.08.2010

" VILLA SPIES " bok "VILLA SPIES" ikon

Det öppna rummets bord var höj och sänkbart Högst upp nådde man en kupol med utsikt över omgivande natur.
Det fanns ett avancerat ljus och ljussystem i byggnaden. Ljuset kunde färgas och det fanns en slinga av MUSAC längs väggarna.

Sittlandskapet i det öppna rummet har en plats för möte mellan 2 personer i plastfåtöljen " Pastillen" från Finland av Eero Arnio.


Köket var en del av det stora rummet och var öppningsbart som ett skåp. Här sägs den första mikrovågsugnen ha funnits.



Vill Du veta mer om Simon Spies och hans villa så kan Du beställa boken från mig, utgiven på Eriksson & Ronnefalk Förlag där jag var 50 % Mitt nya förlag är FILE Publishing. Där ger jag ut mer interaktiva saker som ljudfiler.
Allt har sin tid

Vill påminna mina läsare om den intressanta och tankeväckande boken om den så genuint designade byggnaden av Staffan Berglund. Mikael Askergren skrev texten och Jag och Weronica gav ut.
Jag tror att boken kom oss att våga lite mer i heminredningen och snart är vi mogna för denna så exklusiva egensinniga med ändå tidstypiska ( -70 ) samma år som första människan satte sin fot på månen.
Omslaget är bl a gjort i programmet "PAINT" där vi for runt med en pensel.
Boken finns att köpa hos mig
Agneta Eriksson Hildén





2 kommentarer:

Danny Nuka Lynge sa...

Sælger du stadigvæk bogen om Villa Spies?

Agneta Eriksson Hildén sa...

Yes

I have some ex

40 Euro

Just send your adress

Best reading

Agneta